24 Mayıs 2013

Sofra İstanbul / Abu Dhabi





Abu Dhabi merkezde yeni açılan bir restorant Sofra İstanbul. Lokal sermaye ile açılan mekanın işletmecisi Türk. Yapımı sırasında ciddi bir bütçe ayrıldığını duyduğum, açılışına Şeyh ailesinden de katılımın olduğu bir mekan.

Açılışa ait fotografları gördükten sonra metre metre kebaplarda gözüm kalınca soluğu restoranda aldık :) Kebap sever ailesi olarak gitmesek olmazdı tabi.. 


Mekan son derece modern.Tavandan zeminde kullanılan parkelere kadar her dokunuş şıklık içinde. Havalandırın üstünde bile el işi nakışlara benzeyen zarif kapaklar bulunuyor. İkinci katın merdivenlerini süsleyen arap harfleri ile resmedilmiş mevlana ve İstanbul silüeti usta bir elden çıkmış ve özel olarak tasarlanmış.




40 derece de nasıl hasta olmayı başardım bilmiyorum ama boğaz ağrımdan dolayı söylediğim çorbayı atıştırmalıklar gelince yarım bırakıyorum. Oldukça lezzetli oldukları için çorba içmek son derece mantıksız geliyor. Kebaplar geldiğinde ise mest oluyorum. Ben böyle kebap sevmeye ne zaman alıştım bilmem. Beni rahatsız eden tek şey hava son derece sıcak olduğu için klimaların tamamının çalışıyor olması ve yemeğimin soğursa tadının kaçacağından dolayı normalden hızlı yemek zorunda kalmam.

Çevredeki çoğu restoranın yaptığı gibi ucuz işçilik adına Pakistanlı ve Hintli ustaları çalıştırmak yerine işin ehli Türk kebap ustaları işin başında. Kişi başı ortalama 100 dirheme kebaba doyabilirsiniz. Afiyet olsun.
02-6777767

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder