12 Ocak 2014

tayland sokak yemekleri

Bangkok sokaklarında gezerken sıkça rastlayacağınız, sizi sizden alan, burnunuzun direğini kıran, koku duvarları yaratan, pislikten baş döndüren, cin mahallesinde hamam böcekleri üzerinden atlatan, gaz maskeleri ile gezmenize sebep fakat her thaili tarafından parmak yalanarak yenen o meşhur street foodların görüntülerini sizinlede paylaşmak istedim :) 



Öğle saatlerinde kurulmaya başlayan bu seyyar tezgahlar şehrin neredeyse tüm sokaklarına yayılmış durumda ve hepsinin iyi kötü müşterisi mevcut. Kimisi paket servis, kimisi seyyar restoran.


 

Özellikle çin mahallesi street food için en tavsiye edilen durak. Çin mahallesine gitmek istiyorumdediğinizde taksicilerin sorduğu soru hep 'yemek yemeğe mi' şeklinde. Görmeden geçilmeyecek kadar renkli ve hareketli olan cadde boyunca hemen her adım acık 
hava restoranı. Tabii ağzıma tek lokma koyamayacağım kadar hijyenden uzak ;)


Sokak yemekleri tezgahında en çok rastlanan ürünlerden biride pişmiş, genellikle soyulmuş, su içinde falan bekletilen fakat artık beklemekten kokuşmuş yumurtalar. 


Marketlerde satılan muz yaprakları meğer bu servis işi içinmiş :) bu da pek hoş görünmeyen ne olduğu belirsiz bir et ürünü! 


Pişirilip kurutulmuş domuz etleri. Kayış gibi göründükleri için ancak ne olduğunu sorarak anlayabiliyoruz. Lastik çiğnemek ile bu etleri yemek arasında bir fark olmadığını düşündürecek kadar kuru görünüyorlardı. 


Yemek pişirirken gösterdikleri özeni bulaşık konusunda da gösteriyorlar tabi! Kirli bulaşıklar su dolu bir leğen içine bırakılıp artıklarından arındırılıyor ve başka bir su dolu leğenden daha geçirilince temizlenmiş oluyor :))) gördüğünüz gibi oldukça hijyenik :P


Uzun saplı minik mantarlar. Hijyen konusunda içimize sinen bir avm restoranında tadına baktık , oldukça lezzetliydiler. Piştiğinde bildiğimiz mantarın daha gevrek bir tat bırakan halini alıyor. Bangkok'tan dönünce Abu Dhabi de bir markette rastladım kendisine. 



Kurutulmuş deniz ürünleri de meşhurları arasında. Kokularından bulundukları panayırı zor gezdiğim için denemem söz konusu bile değil tabi. Akrep, yengeç, deniz anası da yediklerinden onlara da adım başı sıkça rastlamak mümkün. 


Yine çin mahallesinde parmaklarını yiyen insanlardan bir kare..


Bu da egzoz dumanın yemeklerine tat kattığını düşünen öğle yemeği sakinleri.. 


Sokak yemeklerinde denediğimiz tek yiyecek muz oluyor. Kabuğu ile kızartıldığı için hijyenik olarak sorun teşkil etmeyen tek sokak yemeği bu benim için. Çok arayacağım bir tat değil ama kötü olduğunu da söyleyemem. 



Yediğim tek thai yemeği dönüş yolunda uçaktaki yemekti :) Adını hatırlamadığım, hijyenik olduğuna inandığın tek thai mutfağına has lezzet :) Lezzeti fena değil ama içinde ananastan üzüme ne bulduysak karıştırdık gibi bir durum söz konusu.. 

Yine de Bangkok'a gittim aç kaldım, meyveden başka bir şey yemedim diyenlere kesinlikle katılmıyorum çünkü bütün alışveriş merkezlerinde ve merkezi caddelerde dünyaca ünlü zincir restoranlara ait bir çok şube var. Ayrıca deniz ürünleri ve özellikle şuşi konusunda çok başarılı uzak doğulu zincirler. Benim gibi 5 günde şuşi ve deniz kabuklularına doyup dönebilirsiniz mesela :) Üstelik Türkiye'de yediklerimizin 3'te 1'i fiyatına. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder