11 Temmuz 2014

Bebek ile uzun uçuş deneyimim..

Bebek ile yolculuğa çıkmaktan korkanlar için son uçuşumuzu paylaşmak istedim. Kızım henüz 3 aylık olmadı ama son 1 ay içinde 3 defa uçağa bindi. Bunlardan biri 45 dk.lık diğer ikisi ise 4,30 saatlik yolculuklardı. Tüm bu uçuşların en zor kısmı ise sadece aşağıda gördüğünüz bavullar :) 



1 dev, 2 kabin boy bavul, 1 laptop çantası (içindeki zibilyon tane evrak ile en az 6-7 kg), 2 takım elbise askısı, benim omuz çantam, puset ve fotoğrafta görünmeyen bebek arabası, bir bebek, bir anne ve bir baba ile başladı yolculuğumuz. Ben bebek arabası ve çantamı aldım babamız ise geri kalanları. Bavul indir, bindir bebekle seyahat etmenin en zor kısmı oldu. 


Uçağa bindiğimizde kızım motorlar çalışana kadar gülücükler saçtı. Motor çalıştıktan sonra ise içeride oluşan uğultu bebekleri korkutmak yerine ninni gibi geldiğinden uyuklamaya başladı. Henüz taksi de beklerken emzirmek için hazırlanıyordum ki uyuyakaldığını gördüm. Bebekler bu tarz senkronize sesleri anne karnında duyduğu seslere benzettiğinden kendilerini güvende hisseder ve mayışırlar. Haliyle bu mayışıklıkla uykuya dalınca uyandıramadım bebeğimi. 


Emzirmek ise kulakta hissedilen basıncı engellemek için doktorlar tarafından öneriliyor. Bilinçli olarak yutkunup kulakta oluşan basıncı atamayacağı için emzirerek yutkunmasını sağlamak bebek için en etkin yöntem. 

Uyuyarak başlayan yolculuğumuz yine uyuyarak devam etti. Bebeğim kalkış ve düz uçuştaki sarsıntılarda beşikte gibi rahat uyudu. Yemeğimi yememe, kahve keyfi yapmama hatta bir vizyon filmini tek parçada izlememe izin verdi. İnişe geçmeden uyandırdım altını temizledim ve teker koyana kadar emzirdim. Pasaporttan çıkarken mışıl mışıl bir uykudan sonra altı temiz, karnı tok gülücükler saçıyordu. 


Bebekle uçuş sırasında alt değiştirmek sanıldığı kadar zor değil. Tuvaletlerde bebek masaları bulunuyor ve rica ettiğinizde masanın açılması, alt değiştirme bezinin serilmesi gibi konularda hostesler size yardımcı oluyorlar.

Business ve ekonomi bölümlerinin ilk sıralarında bebek puseti için ayırılmış bölümler bulunuyor. Eğer boarding kartınızı almak için henüz koltuk numaralandırılmadan (yani son 40 dk. değil de biraz daha erken) alana gidip kontuar da puset istediğinizi söylerseniz boş koltuk olduğunda mutlaka yardımcı oluyorlar. İlk uzun uçuşumuzda uçak puseti istemiştik, ikinci uçuşumuz da ise koltuk müsaitliği olduğu için kendi pusetimizi koltuğa bağladık. Bebek arabaları uçak kapısında teslim edildiği için içeri girmeden önce hosteslerden bilgi alıp eğer yanınızdaki koltuk müsait ise pusetinizle içeri girebilirsiniz. Bebek arabasını kapıda teslim edebilmek için boarding kartınızı alırken bebek arabanız olduğunu belirtmeniz ve kargoya verebilmeniz için paketleme poşeti almanız gerekiyor. Poşetiniz yoksa arabayı kargoya teslim almıyorlar bilginize. 

Ayrıca bileti alırken istek yaparsanız uçağa bebeğiniz için mama yüklemesi de yapılıyor. Ben mama istemediğim halde uçakta bulunan mama için öneride bulundular. Mama kullanan annelerin yine de bilet alırken bilgilendirme yapmasında yarar var çünkü istek olmadığında yüklenmeme ihtimali çok yüksek. Bana önerilen mama ise muhtemelen bir önceki uçuşta istek yapılmış fakat açılmamış bir paket. 

Bebeğin standart eşyalarının yanı sıra uçak içi serin olacağından battaniye bulundurmakta fayda var. Ben uzun yolculuklarda klima solunum yollarında kuruluk yapabilir diye burun ve göze aynı anda kullanılabilen bebek solisyonlardan da mutlaka çantasına koyuyorum. 

Bebeğim ile 2. uzun uçuşumuz çok rahat ve konforluydu. Dilerim her uçuşumuz sağ salim olsun.. Darısı daha uzun yolculuklara :) 

Kuş gibi uçun.. İyi uçuşlar.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder