25 Temmuz 2014

Hint kınası Henna..

Henna, siyah Hint kınası demek. Hindistan'daki halini görmedim ama Arap Emirlikleri'nde henna dendi mi ince uçlu bir kına torbasından sıkma yöntemi ile kına desenlemek anlamına geliyor.. 



Türkiye'de yapılan geçici kına dövmesi ile aynı malzemeden ama ince işcilikli bir dövme yapılıyor burada. Kokoş Arap hatunlarında da sıklıkla görmek mümkün. 


1,5 sene boyunca nedense yaptırmadığım hennayı ayağıma kadar gelince geri çeviremedim :) 
Kınayı yıkadıktan sonra açık turuncu bir renk kalınca hayal krıklığına uğradım ama sabah uyandığımda kınam yeniden simsiyah olmuştu. Demek ki durdukça kararıyormuş.. Söylemediler ki nerden bileyim.. 


Bir hafta bozulmadan duruyor sonra yavaş yavaş siliniyormuş. Aslında çok sevdim. 1 ay bile dursa kabulüm. 


İnstagram da kendi henna mı paylaşıp tagledikten sonra @hennaonhudson adında bir kullanıcı profile ile karşılaştım ve çalışmalarına bayıldım. Bal kabağından kavonaza, tişörtten muma her objeye itina ile çalışmış ve pek hoş olmuş.. 




Fiyatı ise 50 dirhemden başlayıp boyut ve desene göre artıyor. Bütün güzellik salonlarında yaptırmak mümkün. 







2 yorum:

  1. bu kına konusuyla bayağı ilgiliyim ama Türkiyede hint kınası sanılan siyah boya cilde zararlı bir madde asıl Hintlilerin ve Arapların kullandığı bizim düğünlerde yakılan kınanın kaliteli ve saf hali bu yüzden renk siyaha yaklaşıyor. Bu sanatla ilgili olmama karşı hala istediğim koyuluğu veren kınayı bulamamış durumdayım.:( Ama pes etmedim birgün bulacağım inşallah . Bu arada benim çalışmalarımada göz atın lütfen:)
    http://lilithinalemi.blogspot.com.tr/search/label/k%C4%B1na

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şahane olmuş calışmalarınız..

      Evet öyleymiş :) ben de ertesi gün hennam kapkara olduktan sonra öğrenmiştim. Geçenlerde sihgapur'a gittiğimizde buldum gerçek hint kınası ve hemen aldım 😁 Ben de daha sık yakıcam bından böyle :)

      Sil