02 Ocak 2016

Orkide bahçesi'nde bir gün..

Singapur seyahatimizin en olmazsa olmazları arasına 'national orchid garden'ı koymuştum çünkü bir orkide hastasıydım.. Ve şimdiye kadar hiç duymamıştım bu nadide çiçeğin 25 bin kadar türü olduğunu..  





Evdeki 3 saksı orkidemi öldürmeyip süründürsem de sonuçta bu benim beceriksizliğim değildi, sürekli taşınmamızdan mütevellit yerini sevdiremiyordum bir türlü canlarıma.. Zaten hıh ben burayı sevdim dur şöyle bir çicekleneyim, böcekleneyim dedikleri vakit hoop yeniden taşınıveriyorduk değil mi.. 


Neyse evdeki canlarını unutuverdim bir anda burda.. Nemden fenalıklar geçirip ayılıp bakılarak, -ki en muson yağmursun dönemde, rüzgarlı ve 28 derece havada singapur'daydık- saatlerce gezdim orkide bahçesinde.. Off sıcak diye diye sızlana sızlana gezdik durduk. Gördükçe gözlerimiz yuvalarından fırladı adeta.. Renk desen envai çeşit, şekil desen evet hepsi orkide ama hepsinin ayrı bir albenisi var.. 


Nadide türler bölümüne gidince insan hepten büyüleniyor.. Ne çanak gibi kocaman ağzı olanlar kalıyor, ne nervürlü yaprağı olanlar, tırnak kadar olan orkide ormanı, ne de siyahı.. Her biri bana hiç hayatımda orkide görmemiş gibi -ama bunları zaten ilk defa görüyorum- mutluluk nidaları attırıyor.. Yani singapur'a tekrar gitsem yine gitmek isterim mutlaka.. 


Hibrit üretimle ünlüler için orkide çeşitleri üretilen bu bahçeye merakla gidiyoruz.. Mesela Rihanna'nın Lady gaga'nın ne absürtlükte orkideler olacağının merakındayız :)) yok öyle bişey içerde.. Kendi ünlülerinin hibrit orkideleriymiş meğer. Tanıdık kimse göremeyince amaaan pırtt diye çıkıyoruz dışarı.. Çünkü çakmasındansa doğalları en güzeli.. 


Burası resmenn orkide tarlası..


İçeri giriş 5 singapur doları yani 10 tl. 
Metrodan inince -malesef o sıcakta- 2 km kadar yürümeniz gerekiyor- yanınazda şemsiye bulundurmakta fayda var. Bu ses  ne, nereden geliyor diye kulak kabarttığınızda muhtemelen aniden bastıran muson yağmurunun sesi olacak..  Ve kaçacak delik bulamayacağınız için şemsiye önemli.. :))  

Ayrıca Aralık sonunda genel olarak ülkede hava sıcak ama vıcık vıcık rahatsız eden bir dönem değildi fakat orkide bahçesi gerçekten çok sıcak ve bunaltıcıydı, sebebi ise buranın ekstra nemlendiriliyor olması.. 

2 yorum:

  1. Ben girmemiştim içeriye. Yunus uyumuştu ve bebek arabasını sokmamak için yunusun yanında beklemiştim. Yusuf'la babası girmişlerdi de Dediğin gibi orkide tarlası gibiydi. Çiçeklerden anlamam ve hemhal okumuşluğum yok ama senin için iyi olmuş içeriyi gezmen.

    Iyi gezmeler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bak iyi hatırlattın, içeride bir kaç teraslama alanı hariç bebek arabasıyla gezmek için uygun. Hatta nem o kadar çok ki bebeler genelde nemden sıcaktan uyuyakalıyor 😁 :)) biraz da dinlenmecelik bir yer hatta :) keşke girseymişsin, çok güzel gerçekten.

      Sil