24 Temmuz 2013

Roma 3.gün Villa Boughese, Roma sokakları ve genel bilgiler

2.gün.. 3.gün şehrin tadını çıkarma vakti.. Kahvaltıdan sonra açık havada güzel bir yürüyüş yapabileceğimiz Villa Borghese parkına gidiyoruz. İçinde bir çok havuzun, irili ufaklı heykellerin olduğu, yürüme ve bisiklet yolları bulunan, hayvanat bahçesi ve şirin cafeleri ile kocaman bir park burası. Yemyeşil bir orman. İsterseniz 4 kişilik bisikletler ile de gezebileceğiniz park oldukça keyifli.. Kahvaltı için buraya gelinebilirmiş mesela.. Olmadı kitabını, kahveni al gel.. Biçilmiş kaftan..

Gökyüzüne uzanıyor hissi veren ağaçları görsel olarak güzel ama güneşi kesmemeleri kötü, güneşli havada yürümesi biraz zor. Çamın farklı bir cinsi de olabilir, benim yorumuma göre ise budama şekillerinden böyle uzayıp gitmiş, göğe merdiven kurmuşlar çam ağaçları bunlar.

Parktan çıktıktan sonra da özel olarak gittiğimiz bir nokta yok, sokakların tozunu alıyoruz.. Berberini dolaylarına iniyoruz, yürüyoruz.. yürüyoruz.. Ve Amsterdam için hareket vakti...

Yürüyoruz demişken!! Ayakkabı seçimi çok önemli. Şehrin neredeyse tüm sokakları Arnavut kaldırımı,, görünüşü çok güzel ama yürümesi biraz zor sokaklar için ayağınızda mutlaka çok rahat ettiğiniz tabanı yumuşak ayakkabılar olsun.

Giyim-kuşam işleri de şöyle :) Türkiye de giyemediğiniz ne varsa Roma da giyebilirsiniz. Açık olması falan hiç önemli değil, öyle insanlar gördük üstlerinde bir şey yok gibi, vardan yok, yoka yakın.. Mesela şort yok gibi ama o sıcakta bayanların çoğunun ayağında çizme var, yukarıdan açtıklarını aşağıdan kapatmaya çalışmışlar herhalde öyle de bir tarz olmuş.. Erkekler de son zamanlar da moda olan kısa paça trendinde tam gazlar.. Paçalar kısa ama şıklar...

İtalyanlar nasıl insanlar? 2. gün öğlenden sonra yorgunluk kahvesini içmek ve internet erişimi için Melekler kalesinden çıkıp köprünün tam karşısındaki Subway'e girmiştik. Kahve ücretlerini ödedikten sonra makinayı kendimiz kullanarak kahve almamız gerekiyormuş ama makina milattan kalma. Kahve makinası yani kullanmak ne kadar zor olabilir değil mi? Kullanma talimatında 6-7 adım var. Yaa biz sadece kahve alacaktık :) Kahve üretmiyoruz kiiii! Beceremeyince yetkiliden yardım istiyoruz ama ilgilenmiyor. Tekrar rica ediyoruz, yardımcı olamam diyor. 10 dk. sonunda makinayı çözüp kahvemizi alıyoruz. Masaya oturuyoruz bu sefer wifi arızalı. İnternet de sorun var giriş yapamıyoruz dediğimizde görevli nedenini bilmediğini söylüyor. Eşim modemi resetlemesini söylediğinde yapamayacağını söylüyor. Buraya kadar hala sinirlenmemiştik, İtalyanlar rahat insanlar çünkü, zorla işimi yaparım paramı alır çeker giderim kafası, yardımcı olmak, görevinin dışında bir şey yapmak, memnuniyet gibi durumlar söz konusu değil ama en son tavrı ile artık bizde gerilip kahveleri çöpe atıp çıkıyoruz mekandan. Memnuniyetsizliğimizi de çıkışta belirtiyoruz ama umurunda mı, hayır :)

Benzer diğer bir olayda termini de başımıza geliyor. Hiç bir şey umurlarında değil özetle, fazlasıyla lakayıtlar. Şehir de bir curcuna, hengame, karmaşa.. Yine gitmek istermiyim bilmiyorum ama gördüklerin için gittiğime değdi mi o da evet.. Böyle sinir bozucu şeyler olsa da İtalyan erkekleri Spartaküs mü Spartaküs.. Kızlar fazla kalmaya gerek yok bir gidip görün derimm!!!!

En çok neye ihtiyaç olur? Sıcak bir mevsimde gittiyseniz yada bizim gibi 25 derece dolaylarında diye gidip gafil avlanırsanız diye; Mutlaka şapka, gözlük, güneş kremi ve su matarası. En önemli sorun ice umumi tuvaletler, sorun olmasının nedeni pis olması bile değil hiç olmaması. Evet Roma da umumi tuvalet yok gibi bir şey. Tuvalete girmek için cafelere ricalarda bulunmak veya hamburger zincirlerini aramak gerekiyor ki zincirler diğer Avrupa şehirlerine göre yine yok denecek kadar az. En iyisi fazla su içmemek :)

Yeme-içme Roma dendiğinde ilk akla gelen görkemli tarihi dokudan çok pizza, makarna, dondurma, şarap, panzerotti falan olur.. Mutlaka tadlarına bakın. Gitmeden niyetim de bol bol gezip ki yurt dışında yürüyerek gezmeyi çok seviyorum, çok yürüdüm nasıl olsa bahanesi ile bol bol da farklı pizzalar makarnalar keşfetmekken malesef sıcaktan bir akşam yemeğinde pizza denemeleri yapmak dışında 3 gün boyunca kahvaltı sonrası tüm öğünleri dondurma ile tamamladım. Biraz serin havada gidin ki sıcaktan iştah kaybı yaşayıp benim gibi doğru düzgün bir şeyler yiyemeden dönmeyin.

Nerede kalmalı? Tam olarak şurada kalın diyemem ama gezilecek yerler birbirine yürüme mesafesinde olduğu için otelin merkezi olmasının çok önemi yok. Roma küçük bir yer olduğu için tek vesait ile merkeze gidilip rota oluşturulabilir. Söyleyebileceğim en net özet; otel performans fiyatları yüksek ve otellerde kullanılan yıldızın ne anlama geldiğini bilmiyorlar. Çok merkezi olmayan ama metro istasyonuna yürüme mesafesi 10 dk.lık konumlar ideal. Bir de otel fiyatına dahil olmayan ama check out yapılan gün ödenen şehir vergisi var. İtalya'daki mali krize hükümetin bulduğu gelir kapısı olan şehir vergisi 4-5yıldızlı otellerde ilk 10 gün için kişi başı günlük 3 euro, 10 günden sonra ücretsiz. 4 ten az yıldızlılarda ise 1-3 euro arasında değişiyormuş.

Ulaşım;
Şehir içi bilet ücretleri; 100dk -  1,5 euro , 24 saat - 6 euro , 1 hafta - 24 euro
Rome Pass 3 günlük 34 euro (şehir içi ulaşım ve 2 müzeye ücretsiz giriş ) ücretsiz ve indirimli girişler, kart ücreti değişebilir. Siteden kontrol etmekte yarar var.

Havalimanından;
Tren ile yarım saatte, tek yön 14 euro,
Otobüs ile 1 saatte, gidiş-dönüş 8 euro, tek yön 6 eoru'ya gidebilirsiniz. En sık sefer düzenleyen ve ekonomik otobüs firması Terravision, T3 de.

Vize :
 Pasaportunuz yoksa buraya tıklayınız.  Vize ile ilgili tüm bilgiler için buraya tıklayınız. En kolay schengen alabileceğiniz Avrupa ülkesinin İtalya olduğunu hatırlatmama gerek yok sanırım..

Şunları da yapın:
İlkbahar gibi gitmeye çalışın.
Sistin Şapeline mutlaka girin ki benim gibi pişmanlık yaşamayın.

Gitmeden Melekler ve Şeytanları izleyin. Roma ile ilgili bildiğiniz güzel filmler varsa bana da tavsiye edirseniz sevinirim.. :)

Tatil boyunca çektiğim fotografların hafıza kartını İzmir de unuttuğum için yeteri kadar paylaşım yapamadım. Yakında İzmir'e gidiyorum, yeni fotograflar eklenecek bence bu sayfalara yeniden bakın :))